Dit is Charlotte's strategie voor
€7.000.000,- omzet in 6 jaar:
In de afgelopen 6 jaar heeft Celine Charlotte zo'n 20.000 online cursussen verkocht. Haar strategie? Lanceringen via Instagram. Geen grote campagnes, geen dure advertenties, geen complexe e-mailfunnels. Easy does it. Wij laten je stap-voor-stap zien hoe zij dit doet, zodat jij dit ook voor jouw lanceringen kunt toepassen:
1. Instagram Stories
Een paar weken voor de lancering kondigt Charlotte in haar Instagram Stories aan dat ze werkt aan een nieuwe cursus die binnenkort beschikbaar komt. Terwijl ze vlogs maakt over haar leven, laat ze steeds teasers zien van waar ze mee bezig is.
2. Podcast
In haar Instagram Stories promoot ze ook haar maandelijkse podcast, waarin ze handige businessadviezen deelt. Na een uur luisteren is de kans groter dat luisteraars interesse hebben in haar cursus.
3. Wachtlijst
Ze moedigt haar volgers aan om zich aan te melden voor de wachtlijst als ze de cursus willen volgen. Ze voegt een linkje naar de wachtlijst toe. Ongeveer 50% van de mensen op de wachtlijst koopt de cursus zodra deze gelanceerd wordt.
4. Verkooppagina
+ Betaalpagina
Wanneer het tijd is om te lanceren, opent ze de salespagina en deelt ze opnieuw Stories om mensen naar die pagina te leiden. Daar kunnen ze de cursus kopen via de betaalpagina en krijgen ze direct toegang tot de cursus.
Wil je ook online cursussen verkopen?
Zet in 5 minuten je wachtlijst, salespagina en betaalpagina online met Plug&Pay!
Probeer gratis