De complete methode van Amy onthuld:
Amy heeft een briljante strategie ontwikkeld om haar online business explosief te laten groeien. Haar geheim? Het draait niet om ingewikkelde tactieken of complexe tools. Nee, het gaat juist om het optimaal benutten van populaire platformen en tegelijkertijd échte verbinding maken met je doelgroep. En deze aanpak kan ook voor jouw bedrijf werken!
Stap 1
TikTok om je
doelgroep te bereiken
Amy zet haar strategie in gang door de kracht van TikTok te benutten. Met pakkende en trending content weet ze duizenden views te genereren. Deze eerste stap is essentieel, omdat het de basis legt voor haar plan en haar in staat stelt een enorm bereik van potentiële klanten te bereiken.
Stap 2
Van TikTok naar Instagram
Na het opbouwen van een bereik op TikTok, focust Amy zich op Instagram. Daar combineert ze verschillende strategieën om verbinding te maken met haar publiek en hen om te zetten in klanten.
- Reels: Amy maakt reels die haar doelgroep niet alleen vermaken, maar ook aansporen om zich aan te melden voor haar e-maillijst of naar haar podcast te luisteren. Ze maakt gebruik van tools zoals ManyChat om dit proces te automatiseren.
- Kijkje achter de schermen: Om een sterkere en meer persoonlijke band op te bouwen, deelt Amy veel over haar leven en werk via haar Instagram Stories. Deze aanpak helpt haar publiek om de persoon achter het merk te leren kennen.
- Live Sessies: Om nog meer te investeren in haar personal branding, gaat Amy regelmatig live op haar Instagram. Zo kunnen haar volgers rechtstreeks met haar in contact komen, vragen stellen en haar echt leren kennen.
Stap 3 en 4
Je leads 'opwarmen' via
emails en podcasts
Nadat ze haar Instagram-volgers heeft overtuigd om op haar e-maillijst te komen en naar haar podcast te luisteren, focust Amy zich op het 'warm' maken van de lead. Ze gebruikt luchtige e-mails en humor in haar podcast om een band op te bouwen, waardoor haar publiek zich meer op hun gemak voelt en vertrouwen krijgt in haar.
Ze maakt hiervoor slim gebruik van haar content, door haar live audio van Instagram om te zetten in podcastafleveringen. Hierdoor luisteren haar volgers regelmatig naar haar podcast en raken ze enthousiast voor haar producten.
Stap 5 en 6
Pre-order & lancering!
Voor elke nieuwe lancering bouwt Amy een wachtlijst op door bonussen, kortingen en vroegtijdige toegang aan te bieden aan wachtlijst deelnemers.
''We zien een gemiddelde conversie van 10 tot 16% op onze wachtlijst voor elke lancering. Dus, als we bijvoorbeeld 100 sales willen maken, organiseren we een online event of een podcast om mensen naar die wachtlijst te krijgen, en we lanceren pas wanneer we minstens 600 tot 700 mensen op onze wachtlijst hebben.''
Met een e-mail funnel houdt Amy de mensen op de wachtlijst betrokken en enthousiast, waardoor ze nog meer worden opgewarmd voor de lancering. Zodra Amy's wachtlijst de 600 tot 700 mensen bereikt, weet ze dat het tijd is. Dan lanceert ze het programma. Dit is het spannende moment waarop ze een e-mail stuurt naar iedereen op de wachtlijst. In deze e-mail staat een link naar de verkooppagina, waar ze toegang krijgen tot de betaalpagina om het product te kopen.
Ook zo'n salesfunnel bouwen voor jouw online business? Zet in no-time je eigen salesfunnel online met Plug&Pay!
Probeer gratis